Fodervärdslektion

Jag har varit tillbaka i stallet i snart två veckor nu och det känns otroligt bra att vara tillbaka! Men jag har inte hunnit rida, förrän idag!

Det är väldigt överväldigande att sätta sig på en häst när man inte vart i den sitsen (otroligt roligt) på 6 veckor. Att försöka ha samma teknik som då och komma ihåg alla smågrejer som att sitta rakt, ha burna händer och hälarna nedtrampade. Man kan nog säga att det inte var så enkelt för mig så all heder åt Cassie som är i ungefär samma stadium som jag p.g.a. hennes halta de senaste veckorna men gjorde ett underbart jobb.

Banan var hård så det blev ingen galopp. Det blev istället mer fokus på ställningar i raka och i böjda spår. Det gick väldigt fint i höger varv men i vänster var både hon och jag i obalans och det löste aldrig sig riktigt.

Imorgon blir det förmodligen sandtaget med Cassie en sista gång innan snön faller.

Har insläpp i morgon och då har jag tänkt ta med mig kameran så ni får se hur det går till från att jag anländer till stallet till jag släcker lampan och säger godnatt till hästarna. Kanske inte så otroligt spännande men det är en del av min vardag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0