Saminamina Zange Lewa!

This time for Africa är en sådan låt man blir glad av och känner lusten att röra på hela kroppen! Första gången jag hörde denna låt var på ett friskis och svettis pass, då vi fick hoppa glädjeskutt in mot mitten och sedan skutta tillbaka ut (svårt att förklara om man aldrig varit på friskis och svettis, men men..) Passets ledare är Annette, som förmodligen har fått ett lite rynkigt ansikte för att hon hela tiden ler och gör stora grimaser under sina pass för att motivera oss andra. Sambandet med denna låt och hennes förmåga att sprida glädje satte ett stort avtryck i mig och jag spelar nu om låten om och om igen, och skuttar om och om igen.

 

You’re a good soldier
Choosing your battles
Pick yourself up
And dust yourself off
And back in the saddle
You’re on the front line
Everyone’s watching
You know it’s serious
We’re getting closer
This isn’t over

The pressure’s on; you feel it
But you got it all; believe it
When you fall get up oh oh
And if you fall get up eh eh
Tsamina mina zangalewa
Cause this is Africa

saminamina eh eh
Waka waka eh eh
saminamina zangalewa
This time for Africa

Listen to your god; this is our motto
Your time to shine
Don’t wait in line
Y vamos por todo
People are raising their expectations
Go on and feed them
This is your moment
No hesitation 


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Man får nog inte rynkigt ansikte bara för att man ler..

2011-02-27 @ 12:31:24
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0