Matematik B

Första skoldagen på vårterminen är avklarad! Nu har jag gått klart halva tiden på gymnasiet!

I början av dagen var jag nedstämd eftersom jag inte hade någon lust att börja plugga igen. Men när jag väl var där gick det otroligt bra! Fick reda på vad jag fick på mitt matteprov i Matematik B som vi gjorde innan lovet. Av 21 poäng fick jag 20½!!!!!  Och det halva poänget var ett slarvfel. Jag hade tänkt rätt och skrivit de rätta uträckningarna förutom att jag råkade skriva en 0 istället för en 4 under uträkningen. Jag hade nämligen först skrivit med en 4 men när jag skulle skriva det igen skrev jag en 0 istället! :s knasssss!! Lite småsurt men helt okej ändå. Då vet jag ju att jag hade fått alla rätt om jag bara inte hade förväxlat siffrorna. På provet vi hade innan det hade jag kanske 2 fel och detta betyder att jag ligger på MVG nivå!!! Jag är så otroligt lycklig att jag äntligen får MVG på några prov utan att jag behöver anstränga mig något! Speciellt när jag vet att så många andra kämpar och har svårt med matte B. Jag vill inte vara taskig mot någon men ni som känner mig vet att jag förtjänar det här!! Såååå mycket!!!

Maggis (min matte lärare) sa att hon kom ihåg hur mycket jag kämpade för att få VG i matte A och nu med matte B som så många har problem med får jag MVG. Hon berättade att hon själv var sådan. Hon förstod det svåra och komplicerade före det enkla och lätta. Är så otroligt stolt över mig själv! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0