Lyckan, Kärleken och Meningen med Livet

Klockan är 3 på natten och Elizabeth Gilbert ligger på badrumsgolvet och gråter. Hon är drygt trettio, hon är gift, har ett hus utanför stan, ett framgångsrikt jobb och försöker få barn - men hon är inte lycklig. En slitsam skilsmässa, en depression och en turbulent kärleksaffär senare bestämmer hon sig för att ta en "time-out". För att på allvar ge sig själv tid och utrymme för att finna sin livsväg bestämmer hon sig för att själv ge sig ut på en lång resa under nästan ett år. I den här boken får vi följa med på hennes reseäventyr. Hon börjar i Italien där hon lär sig konsten att njuta, i Indien konsten att nå sinnesro och i Indonesien hitta balans.



Jag hade höga förväntningar på denna historia eftersom jag hört sådana bra saker om den. Visste också innan jag började läsa boken att det nyligen hade kommit ut en film med Julia Roberts baserad på Elizabeths sanna historia vilket gjorde att jag ville läsa boken ännu mer så jag sedan kunde se filmen.  Men oj vad jobbig den var. Det var mycket onödigt trams med. Kanske betyder mycket för Elizabeth med sånt kan göra det svårt för en utomstående och läsare att förstå innebörden och meningen med. Boken är nog mer riktad åt en äldre åldersgrupp. Boken passar väldigt bra för människor som söker inspiration och som söker efter en förändring i sina liv. En feel good story som kan få en att se saker från en annan synvinkel. Skulle jag ta chansen om jag fick frågan att läsa om den? Troligtvis inte i min ålder, men om 20 år kanske jag svarar ja.

Betyg 2 av 5.


Kommentarer
Postat av: livetoday - 52 kilo

ÅH GUD VA GRYM DU ÄR EMMY! 15 kg är ju helt fantastiskt. vad glad jag blir att du är med och köttar!! du får skriva hur det går för dig :D kram

2011-07-31 @ 23:48:06
URL: http://livetoday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0