Stalltjänst i regn

Är tillbaka från en stalltjänst som innehöll regn och blåst men det var helt okej ändå.


Johanna som är fodervärd på Noppe (syns på bilden) vet exakt vart man ska klia på honom för att han ska tycka det är skönt och börja klia på den personen som står framför honom (detta fall Wilma Ek). Roligt beteende.


Om ingen står framför honom när någon kliar på honom, börjar han istället rycka men huvudet i luften.


Amanda som rider i grupp 3 på tisdagar har målat två hästar på vägen in till sadelkammaren. Hon är bara 13 år gammal och är hur duktig som helst på att måla. Hennes mamma (syns på bilden) stod idag och målade i det Amanda hade skissat.


Cassie skulle ha gått lektion i första gruppen men hon som skulle ha ridit henne kom inte. Tur för Cassie, annars hade hon behövt gå ut i regnet. Istället fick jag mysa med henne!



Jag var lite osmart och glömde min jacka på Charlottes kontor. Glömde bort den och stängde dörren. Dörren låser sig varje gång man stänger den och man behöver en speciell "nyckel" för att komma in där vilket jag inte har. Charlotte hade åkt och Monica som också har nyckel in var ute på ridbanan. Så jag får lov att vänta tills i morgon. Dumma jag.







Tredje gruppen fick mycket vatten på sig men de körde working equitation bra ändå.

Working equitation - I Working Equitation, liksom i dressyren, betonas samspelet mellan häst och ryttare, att rida noggranna vägar med god lydnad. Grenen består av tre delmoment. Dessa moment är dressyr, teknik och speed. Det gäller att ta sig runt en bana samtidigt som man ska utföra vissa uppgifter till häst. Det kan till exempel vara att flytta en mugg från en stolpe till en annan.


Kommentarer
Postat av: Amanda (ridskolan, grupp 3)

ööööh ;o

vem har sagt att du får lägga ut bilder på mej !? :O

ur gammla till och med ^^

aja, råkade visst hitta din blogg :)

vilken fin. :)

2011-09-02 @ 22:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0