Pudsey Day!

I England har de något som kallas Pudsey Day! Denna dag utnyttjas till att hjälpa barn som behöver hjälp (Children n Need). Det säljs massor av bakelser i skolorna och alla barnen har på sig pyjamas istället för skoluniformer. Alla barn tar också med sig ett par presenter till skolan. Presenterna skickas sedan till barn som verkligen behöver dem. Elsa, Rufus och Frida gav bort tvålar, tandborstar, tandkräm, godis och några leksaker. Det var jättekul att se alla barnen bli så uppspelta och glada över denna dag. För det är ju inte varje dag man får äta goda bakverk och gå till skolan i pyjamas. Så ni förstår säkert vad jag hade i uppdrag att göra igår? Jo jag bakade cupcakes så barnen kunde ge det till "The Bake Sale" i skolan idag. Jag fick också i uppgift att åka in till Wedmore och få tag på tomma skokartonger som barnen kunde slå in presenterna i. Det där med kartongerna var enkelt (förutom att en bilist tyckte det var en jättebra idé att ställa sin bil mitt i "the main road" i Wedmore så ingen kunde komma någonvart...) Men det där med bakandet var lite svårare. Barnen skulle på simning på eftermiddagen och jag fick först reda på att jag skulle baka vid 13 tiden på dagen. Vi hade inte alla ingredienser så det blev att snabbt köra till ASDA i Highbridge och handla. Snabbt hem och börja med muffinsarna. Hämta barnen. Sätta muffinsarna i ugnen medan vi läste, åt mellis och förberedde till simningen. Vara på simning. Sedan hem och göra icing till cupcakesen. Samtidigt skulle barnen slå in sina presenter vilket de ville ha hjälp med så jag pendlade som ett pendeltåg fram och tillbaka mellan vardagsrummet och köket. Det löste sig i slutändan men man blir riktigt slut i huvudet av kaoset som uppstår i hjärnan. Jag stressar ju gärna upp mig också vilket inte hjälper ett dugg! (Fy Emmy, det måste du sluta med!)
 
Egentligen så brukar inte jag jobba på fredagar men idag behövde Annika jobba och sedan ska George och Annika se en pjäs i Bath nu på kvällen så jag har ungarna fortfarande. Men nu sover de så sött så jag kan äntligen andas ut och bara ta det lugnt.
 
Förutom allt som har hänt här i England för mig så är det inte fy skam att min kära farmor fyller år idag! Har redan ringt och grattat henne idag men måste göra det en gång till! Grattis farmor!!! Hoppas din dag var jättebra.
 
Pudsey Bear!

Kommentarer
Postat av: Anna

Duktig du är :)

2012-11-17 @ 02:58:17
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0