Mitt nya jag

Lexi vaknar upp på sjukhuset efter en bilolycka. Hon tror att året är 2004 och att hon är 25 år gammal med sneda tänder och ett katastrofalt kärleksliv. Men egentligen är det år 2007. Hennes tänder är raka, hon är chef på avdelningen hon tidigare arbetade på och hon är gift. Med en snygg miljonär. Vad har hon gjort för att få alla sina drömmar att gå i uppfyllelse? När hon lär sig mer om sitt nya, perfekta, liv upptäcker hon mindre smickrande saker om sig själv. Som att alla hennes tidigare vänner hatar henne och att hon har många hemligheter. Vad har hon råkat ut för? Kommer hon någonsin att komma ihåg vad hon gjort? Och vad kommer att hända om hon verkligen gör det?



Denna bok var otroligt bra! Det hände något konstant vilket gjorde det intressant att läsa varje mening, varje ord och varje stavelse. Lexi är en underhållande karaktär som jag tror många tonåringar och unga vuxna kan relatera till. Boken är kanske inte passar för personer som är yngre än 15 år och äldre än 40 år. När jag precis skulle börja läsa boken fick jag höra från en vän att det gjorts än tv-serie inspirerad av boken som heter ”Samantha Who?”. Efter att ha läst boken vill jag nu gärna se serien! För er som vill känna glädje, pinsamhet, frustration och framför allt bli underhållna ska ni läsa denna bok!

Betyg 5 av 5


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyckte väl att handlingen lät bekant.

2011-08-04 @ 23:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0