Vampyrens Märke

Hostattackerna är det första tecknet på att Zoey håller på att bli något annat än en vanlig high school-tjej. Det andra tecknet är att en död kille står och väntar vid hennes skåp i skolan. Hans uppgift är att leta upp blivande vampyrer och märka dem med en månskära i pannan (vilket gör att alla vet att man är en vampyr). För att överleva förändringen måste man genast lämna sitt vanliga liv, sina vänner och sin familj och ta sig till ett Nattens hus.



Läste ut denna bok för två veckor sedan och tänkte nu dela med mig om vad jag tycket om den. Till och börja med är det en bok i serier och mer riktad till tonåringar. Det finns sex böcker nu men det ska komma en sjunde bok snart. Är man en vampyrälskare så är det här en bok för dig! Personer som tycker om Twilight-böckerna/filmerna tycker förmodligen om den här serien också. Boken är lättlast fast kan kännas trög och svår att komma in i beroende vad man har för uppfattning om vampyrer innan. Det är ungefär 350 sidor och det var först på sidan 200 som jag började tycka om storyn och karaktärerna. I det stora hela var boken okej. Tillräckligt bra för att jag ska läsa bok nummer två inom kort men jag är inte fastlimmad till boken av iver att läsa mer.

Betyg 3 av 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0