Minnen för livet!



Idag klev jag upp klockan halv sju för att köra till stugan. Anledningen till roadtripen till stugan var för att stänga stugan för vintern. Ta bort sängkläder, alla utemöbler, packa ner mat och dra upp båtarna på land var saker vi gjorde. Allt för att vår kära stuga ska kunna sova gott i vinter. Ska bli trevligt att komma tillbaka nästa vår igen och skapa nya minner. I år har stugan dock inte bidragit med så många minnen. Men ett otroligt bra minne som skapats i stugan var när jag och Anna för första gången åkte till stugan på egen hand i sommras. Härligt sommarväder, intensiva kortleksdueller och de mest knäppa syskonsamtal gjorde den vistelsen i stugan till en minnesvärd händelse.

Undrar hur det kommer bli i framtiden med stugan?

Tänk när jag och Anna har egna familjen och vi tar med våra barn till stugan och nya minnen skapas. Tänk om våra barn också kommer skaffa abborrar som husdjur och göra egna matlagningsprogram ute vid den gamla rökgrillen med maträtter som innehåll sjövatten, löv och alla möjliga kostiga svampar.  Nej, riktigt exakt så kommer nog inte våra barn göra eftersom dessa minnen redan finns. Dessa små minnen av knäppa, roliga och kärleksfulla stunder i livet är vad man som människa lever för. Det gör i alla fall jag.

Nu ska jag faktiskt iväg snart och skapa mig ett nytt minne. Om några minuter kommer Amanda och hämtar mig och vi kommer att åka iväg till Johanna på middag och kanske sjunga lite singstar. Vi fodervärdar har börjat med vår egen variation av programmet ”Halv åtta hos mig”. Alla fodervärdar kommer att bjuda resten av gruppen på middag och ingen annan en ”värden” vet vad det blir för mat. Jag gissar på att det blir tacos hemma hos Johanna. Fast egentligen är det inte jag kom gissar. Jag snodde gissningen från Moa som var så smart och gissade på tacos. Hoppas vi båda har rätt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh, söta du! Saknar dig! och stugan... ;)

2011-10-01 @ 22:22:32
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: © sarastille

På min blogg har jag gjort ett inlägg med mina 7 bloggfavoriter. Har du någon favoritblogg, vilken? Lämna en kommentar här och ge mig lite bloggtips! :D



http://sstille.blogg.se/2011/october/mina-7-blogg-favoriter-klicka-pa-bilderna-f.html#comment

2011-10-02 @ 10:39:54
URL: http://sstille.blogg.se/
Postat av: moasöderlind

Haha ja tänk att jag hade rätt också!! :-D

2011-10-02 @ 17:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0