Missade mitt pass!

Eftersom jag snart tar studenten och de flesta i klassen är i Ayia Napa så är dagarna i skolan väldigt korta. Så efter dagens korta visit i skolan bestämde jag mig för att åka till Falun för att titta efter studentsaker. Måste bland annat hitta ett par gula converse. Jag vandrade runt där i flera timmar och glömde helt bort tiden. När jag kollade på klockan såg jag att den hade blivit alldeles för mycket. Jag bestämde mig för att åka hem eftersom jag också hade en tid att passa för jag skulle träna på friskis och svettis på "IntervallFlex"passet. Självklart åker jag i rusningstid så det var många bilar som ville åka samma väg och det är till och med ännu svårare att ta sig runt i Borlänge just nu för en stor riksväg har stängts av. Men jag stressade inte för jag visste att jag skulle hinna till passet ändå.

 

När jag kom hem bött jag snabbt om till träningskläder och samtidigt bad jag pappa kolla när passet började. Det visade sig att det redan hade börjat… Jag hade läst fel tid i går. Jag sa fan om och om igen och blev riktigt frustrerad. Men sen såg jag att ett pulspass skulle vara efter det passet jag egentligen ville gå på. Så träna gjorde jag i alla fall.

 

För även om saker och ting går fel är det bästa du kan göra att acceptera misstaget och ändra på planerna så du blir nöjd ändå. Detta gäller inte bara träning utan många andra situationer i livet tycker jag.

 

Så nu sitter jag nyduschad och tittar på Tori and Dean: Home sweet Hollywood och är ändå väldigt nöjd med min dag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra att du inte lät det förstöra din dag Emmy :)

2012-06-04 @ 22:31:26
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0