Regn ute men sol inne

I hela Sverige har det regnar, blåst och varit kyligt under helgen. Men trots det så åkte jag upp till stugan i Äppelbo tillsammans med en av mina bästa vänner.

 

Innan vi åkte till stugan så åkte vi upp till stallet och släppte ut hästarna och fixade åt Cassie. Jag valde att släppa ut dem utan täcken för att det var fint väder på morgonen och privathästarna hade inte heller täcken på sig. Jag hade kollat väderprognosen på yr och där hade det stått att det skulle bli regn hela dagen. Men när jag stod där på morgonen så kändes det som att väderrapporten hade blivit fel och därmed kom beslutet om inga täcken. Det blev dock regn på eftermiddagen i Borlänge och hästarna togs in tidigare. Jag gjorde fel men det är inte lätt att förutspå vad som kommer hända uppe bland molnen. Man får helt enkelt gå på känsla och skulle det bli fel får man stå för vad man gjort helt enkelt.

 

Det var lite bättre väder i Äppelbo men inte överdrivet bättre. Det var kallt och blåsigt. Vi höll oss inne mer eller mindre hela vistelsen. Men det var mysigt det med. Vi satt vid brasan och spelade spel, målade och pratade. Vi tävlade även i att trycka i oss så många marshmallows som möjligt och säga något som innefattade bunny. Kommer inte ihåg vad vi sa men det var riktigt underhållande. Vi fick dock bara in ca 5 stycken i munnen. Jag trodde det skulle gå med betydligt flera.

 

Trotts att det var väldigt kul att åka till stugan och man får utrymme till att slappna av så är jag glad över att vara hemma igen i ett bra isolerat hus med elektricitet och rinnande vatten. Att åka till stugan, även om det vara är för ett dygn, gör att man uppskattar det man har hemma i ”civilisationen”.


Kommentarer
Postat av: Anna

Stugan är ju som bäst när det är fint väder också ;) även om det är riktigt mysigt att spela kort bredvid brasan i stearinljus ^^

2012-06-03 @ 22:42:34
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0