Vad har tekniken gjort med oss människor egentligen?

Idag när jag hade stalltjänst och hjälpte grupp två att mocka så fick jag en chock när flickorna i gruppen började diskutera mobiltelefoner. Det blev en diskussion mellan flickorna om vilken mobil som man skulle ha och vilken som var värd att vänta på. De diskuterade vad den nya Iphone 5 skulle innehålla och om det var värt att vänta på att den skulle komma ut eller om man skulle önska sig en Iphone 4 istället.  Hade flickorna vara runt 16 år hade jag inte reagerat alls, men dessa flickor går i ettan.

 

Jag hade inte någon mobil förrän jag gick i fyran och det tycker jag är en väldigt tidig ålder att få en mobiltelefon. Jag blev överlycklig på julaftonskvällen när jag öppnade en julklapp och upptäckte att jag fått en mobiltelefon. Nu värkar det som att barn (och förresten även vuxna också) ser mobiltelefoner som en självklarhet och att det är något alla har.

 

Men vad lär vi egentligen våra barn genom att leda dem in i en värld full med tekniska prylar som ska vara bättre än bäst?

 


Så här såg min första mobiltelefon ut.

Det var inte heller allt länge sedan jag såg en 5åring sitta och leka med en Ipad. Även det var chockande för mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

De använder iPads på dagis.

2012-06-06 @ 11:39:45
Postat av: Anna

Ja, jisses

2012-06-06 @ 11:42:12
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: Sissi

jag fick min första mobil när jag gick i 7:an, tiderna har förändrats ;) haha

2012-06-11 @ 09:34:54
URL: http://enligtsissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0