En tankeställare i sadeln.

Idag fick jag en ordentlig tankeställare efter att jag ridit Játék. Játék var otroligt stel i höger varv och jag tror jag var för hård mot honom. Han lyssnade inte alls på mig i det varvet. Det gjorde mig väldigt frustrerad så i förtvivlan skänklade jag och drog jag i honom mer än vad jag egentligen ville. Jag registrerade inte det fören jag hade fått till det någorlunda på honom i det varvet. Ussh, den känslan var inte alls rolig. Jag kunde inte glädjas över att han tillslut gick bra eftersom jag kunde inte stå för hur jag fick dit honom. Har jämrat mig ganska mycket över det som hände idag. Min syster sa dock att jag säkert överreagerar och jag hoppas det stämmer. Men det här skakade till mig tillräckligt mycket att jag nu känner att jag måste ta avstånd från ridningen några dagar för att återfå min gamla "hästspirit”.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0