Tror du att du är hemma nu eller!?

Bilen skulle in på besiktning i morse så jag gick upp ganska tidigt (på min lediga dag!) för att köra in den till Mark där den närmsta macken ligger. I natt hade det kommit frost så jag fick skrapa rutorna på bilen för första gången här i England! Inte dåligt för att vara i slutet av november liksom.

Men nu till det jag ville säga. Jag hoppade in i bilen och körde ut till porten. Kollade åt höger och sen åt vänster. Kusten var klar. Kände att jag hade dragläget med mig och körde iväg. Precis som vanligt. Inget konstigt alls. Jag körde kanske 100 m utan möte och allt rullade på. Fast jag kände att något var fel. Det var något som inte stämde. Då slog det mig! Jag spärrade upp ögonen och kollade i backspegeln. Kusten var klar, jag kunde försiktigt blinka till vänster och lägga mig i vänsterfilen istället för högerfilen!!! Tur att jag inte mötte någon eller att någon kom bakifrån!

Jag har aldrig under min tid här fått för mig att köra högertrafik. Men i morse var huvudet inte riktigt med. Kanske trodde min hjärna att jag var i Sverige. Kanske det är ett tecken på inner hemlängtan. Vad det än var är jag glad att jag kom på det i tid!
Tack Emmy, nog med äventyr för idag. (Fast jag ska ju iväg till Cribbs med Sassia idag. Nåväl, kontrollerad utflykt får det heta!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0