Another day in paradise!

Dagarna rullar på här i England. Barnen har börjat skolan och jag får lite mer tid för mig själv vilket jag tycker är lite skönt för då kan man ta det lite lugnt. Igår var dock en ganska stressig dag. Skjutsade barnen till skolan och sen gjorde jag en massa sysslor. Jag poo-picked the fields, tvättade barnens kläder, red Raggie och fixade hans mugg, förberedde mellis och middag. Anledningen till varför jag fick göra middagen i förväg var för att direkt efter att jag hade hämtat Elsa och Rufus från deras skola var vi tvungna att åka direkt till Fridas skola som ligger i Cheddar. När jag hade hämtat henne åkte vi vidare till Cheddar Leisure Center där Elsa och Rufus simmar. Där fick vi vänta ett bra tag innan det var deras tur. Men Frida och Rufus hade inga problem med att vänta för de satt gärna och kollade på tv:n som fanns i väntrummet. Elsa tycker dock inte om tv och datorer så mycket så vi gick ut på baksidan och lekte på en längdhoppsbana istället. Först gjorde vi ett sandslott. Efter det gjorde vi en grop och efter det så hoppade vi som riktiga längdhoppare. Vi fick besök av Rufus som också ville hoppa. Föst hade vi regeln att den första kroppsdelen som stöter i sanden är där man läser av hur långt hoppet blev. Men efter några hopp så blev det tillåtet att sätta ned foten i sanden två gånger, sen tre och 4, 5, 6, 7, 8, 9. Så tillslut hade vi ”hoppat” (rättare sagt sprungit ;) )så långt att vi hamnade utanför sanden på andra sidan. Barnen sprang mer eller mindre bara förbi i sanden och stannade när sanden tog slut.

 

När barnen var klara med simningen åkte vi hem och åt mat på en gång. Var jättenöjd och glad över att jag hade förberett spagettin och köttfärssåsen i förväg!! Kände att det annars hade blivit väldigt ont om tid innan barnen skulle gå och lägga sig. Så nu är det helg och i morgon ska jag först vara med på en cykeltur tillsammans med familjen för att hjälpa kyrkorna i området att samla ihop pengar så kyrkorna fortsätter att bli underhållna. För staten kommer inte längre hjälpa till :/ Tycker jag är synd eftersom kyrkorna här i England är så otroligt fina! Inte den i Blackford dock men i Mark och Wedmore är de jättefina.

 

Efter det kommer jag åka iväg till Sassia på barnkalas! Sassia är en dansk au pair som kom igår faktiskt! Träffade henne idag och hon verkar väldigt trevlig. Hon förstår min svenska väldigt bra men jag förstår nästan ingenting av hennes danska. Men som Sassia sa ”Det kommer”.  Hoppas på det! Annars blir det engelska med henne. Men det gör ingenting. Behöver prata mer engelska faktiskt. Pratar svenska hela tiden tycker jag, för mycket for my liking. Haha, sa Emmy Holm faktiskt det där? ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0