BBQ!

Elsa har under helgen varit iväg med sin kompis Izzie (vet inte om hon stavas så men men) och surfat. När de kom tillbaka igår stannade Izzies familj på middag. Det blev grillat med potatis och olika sallader. Dock blev det inte så jätte mycket kött över till oss vuxna när barnen hade tagit sitt... Så det blev mest potatis, sallad och ost till oss.
 
Till efterrätt blev det plommonpaj med vaniljglass! Det gjorde inte direkt ont i magen att ta några skedar av det :D
 
 
Izzies mamma är också svensk men jag tror inte att deras barn pratar lika mycket svenska som mina gör. Men det är rätt intressant hur språken pendlar fram och tillbaka i en sådan här situation. När vi satt och åt och vi alla 5 vuxna pratade med varandra höll vi oss till engelska men när George och Tobi började prata med varandra gick Annika och Lena över till svenska. Jättemärkligt att sitta och vara med i. Jag är ju fortfarande lite osäker på när jag bör tala svenska och när det passar bättre med engelska. Hoppandet gör det också svårare att prata flytande engelska. Men Tobi sa att jag pratar engelska väldigt bra. TACK SÅ MYCKET FÖR DET :D Det gav självförtroendet en liten boost!

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Åh! Jag saknar familjen så det gör ont! Hälsa till dem från mig är du snäll! :)

2012-09-11 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0