Bristol!

Idag åkte jag till Bristol för första gången! Först var det tänkt att det bara skulle vara jag och Sassia men för några dagar sedan fick jag kontakt med en annan svensk au pair och härligt nog blev vi tre! Nanny bor dock i Yeovil så vi mötes upp med henne först på tågstationen i Bristol. Sedan bar det av till att försöka hitta Bristol Cathedral. Jag och Nanny hade nämligen blivit inbjudna via facebook att träffa en massa andra au pairer där. Efter att ha stoppat flera människor på gatorna för att fråga efter vägen kom vi tillslut fram och träffade ett helt gäng med au pairer. Vissa kom från Frankrike, andra från Tyskland och någon kom från Australien. Det var riktigt roligt att träffa andra människor som förstod exakt vad man går igenom som au pair. Sen var det också roligt att försöka visa sina fina språkkunskaper. Försökte mig på lite tyska och franska. Fick fransyskorna att skratta när jag förklarade om meningen "äta gelle med träslev i vedboden". Tyskorna tyckte att det lät som att jag pratade franska när jag sa det så tummen upp för det! ;)

 

 

 

 

 

Vi stannade tillsammans som en stor grupp i kanske två timmar men sen gick vi skandinavier plus australienskan till en av Bristols mest kända galleri, Cabot Circus. Efter ett tag gick australienskan iväg på egen hand och vi andra fortsatte att mingla runt bland butikerna (med vi andra menar jag, mig själv, Sassia, Nanny och Antonia. Antonia är också från Sverige. Hon är också en otroligt härlig tjej! Hennes au pairfamilj bor i Bristol och trotts att hon bara har varit här i två och en halv vecka så kunde hon hitta runt väldigt bra. Riktigt bra för oss andra som inte hade en susning om vilket håll man skulle gå för att komma till alla smultronställen.  En sak som jag berättade från start när jag träffade alla au pairer var att jag måste hitta en Nando’s restaurang! När vi bara var vi fyra så hittade vi faktiskt en så självklart blev det mat där! Ingen av tjejerna hade hört talas om detta gudomliga ställa så självklart kände jag att det var en plikt att visa dem vad Nado’s går för. Vi satt på Nando’s bra länge och snackade om au pairlivet och gav varandra lite tips och idéer på vad man kan göra tillsammans med barnen för att underhålla dem. Det känns så riktigt härligt att ha hittat några som man kan snacka med om allt. Tyvärr ska dock Nanny åka tillbaka till Sverige om drygt två veckor. Utan att säga för mycket så passade det helt enkelt inte henne att vara här i England just nu. Efter att ha spenderat dagen tillsammans med henne så tycker jag att det är väldigt tråkigt att hon ska åka tillbaka. 

 

(Från vänster, Antonia, Nanny och Sassia)

 

 

Förmodligen ska vi fyra ses en gång till nästa vecka innan Nanny åker. Det blir nämligen kanske en filmkväll hemma hos mig på fredag.

 

Så denna dag var verkligen lyckad! Poundland, HMV, New Look, Primark, Hotel Chocolat och en massa annat smått och gott har gjort denna dag riktigt bra. Men bäst av allt var att ha spenderat dagen tillsammans med dessa människor!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad kul!! :D

2012-09-16 @ 14:50:58
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0