Wells with Sassia!

Dagens eftermiddag spenderades tillsammans med Sassia. Jag åkte till hennes hus där jag trodde det skulle vara fullt med människor. Men de hade åkt till bion så det var bara Sassia som var där. Det första vi gjorde var att gå en rundtur i huset. Sassias hus är lite mindre än mitt men det känns som att deras hus är modernare. Fast deras spisgrej (som jag egentligen inte vill kalla spis men vet inte vad jag ska byta ut det mot) är ganska konstig. Är glad att jag bara behöver använda gasolspis. Tack pappa och farmor för att det inte finns elektricitet i stugan! Hade det inte funnits gasolspis i stugan hade jag nog haft det svårare nu! ;)

 

Efter rundturen bestämde jag att vi skulle åka till Wells. Vi gick runt i några butiker, snackade en hel del om allt mellan himmel och jord och så besökte vi även katedralen. Tog några bilder utifrån men när vi gick in fick man inte ta några bilder.. Eller om man betalda 3 £ gick det bra men det hade jag ingen lust med att göra nu i alla fall.

 

 

 

 

Vid halv 6 tiden var vi dock tvungna att åka tillbaka för både jag och Sassia skulle sitta barnvakt medans Annika, George och Sassias au pair föräldrar gick ut till en pub tillsammans.

 

När det var dags att mysa med barnen framför tv:n tyckte Frida att det bara var dåliga saker på tv:n så jag föreslog att jag skulle hämta min externa hårddisk så vi kunde titta på en film tillsammans. Efter att bara ha gått igenom några få filmer så stannade vi på ”Angus, Thongs and Perfect Snogging”. För några dagar sedan berättade jag om denna film för Frida och hon har aldrig sett den så den fick det bli! Tror hon tyckte den var rolig för hon log bra ofta under filmens gång. Sen var det läggdags. Läste i vanlig ordning en godnattsaga för Rufus på hans rum och sedan en sida av Fridas bok i hennes rum. Barnen är så härliga!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0