Trocadero "Trolle"

Så, nu känns allt mycket bättre. Nu mår du bättre där du befinner dig, du är älskad och väl omhändertagen av personer som vill ha dig. Efter många år av hårt slit förtjänar du att vila sista delen av ditt liv. Du ska inte behöva vara snäll och tålmodig med barn utan bara få springa runt i hagen och ta det lugnt som gamlingar ska göra. Du mår bra, du mår bra nu.

1993 föddes han (samma år som jag). Han är importerad från Irland men han kom till oss på ridskolan på senvintern 2003. Han är lite små ängslig för rampen och hindren som ligger på kortsidan. Han gillar inte att hoppa så mycket men å andra sidan tycker han mycket om att vara i skogen. Där är han inte rädd för någonting. Han är en väldigt härlig dressyr häst och även fast han är lite äldre än de andra hästarna på ridskolan syns det sällan. Han är den perfekta längden, 146 cm, och är en väldigt smart häst. 

Jag har varit med om många roliga händelser med den här gamla killen och det är lite tungt att se honom lämna stallet. Han har liksom alltid varit där. Han förmedlade en härlig känsla och var väldigt tålmodig med barnen. Ja, han är en toppenhäst och jag är verkligen glad för hans skull. Han får äntligen lämna det vanliga stallet och bli privatägd. Jag tror att han bär mycket av ridklubbens historia för många. Det kommer att kännas lite konstigt men när jag tittar mitt i mot min box, tittar in där han borde stå, kommer jag inte gråta eller bli nerstämd, jag kommer att le och vara glad för hans skull. Våran trollebolle!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0