Västerås

Nu är jag tillbaka efter en heldag i Västerås!

Vi åkte från Borlänge vid halv elva och resan dit var lugn och skön. Läste tidningar, förhörde Anna på USA:s sätt att leda landet (hon har nämligen prov i morgon, första dagen tillbaka i skolan!!) och pratade med Mina, Anna och mamma om allt mellan himmel och jord. När vi kom till Västerås hade vi först lite problem med att hitta till Skrapan där vi skulle fotograferas men tillslut hittade vi den rätta vägen (Jippie!). Mamma och Anna blev inte fotograferade utan de var ute på stan och tittade i affärer och åt kinamat!

Väl framme på 19 våningen i Skrapan fick Mina och jag vänta bra länge mellan alla stegen för att få bilderna. Först blev vi sminkade och eftersom jag inte brukar ha så mycket smink, bara maskara, blev det en stor skillnad från hur jag brukar se ut. Är inte hundra procent säker på att jag tyckte så mycket smink passade mig heller. Ungefär 5 minuter efter att det var klart blev vi stylade i håret. Inget jätteståtligt men ändå en förändring. Sen började den riktiga väntan! Vi väntade i ungefär 1½ timme på att få bli fotade… Men som tur var så träffade vi tre härliga människor som vi pratade med under tiden. Johanna och Marlene hette två av dem, kommer dock inte ihåg vad den tredje hette eftersom hon inte sa så mycket.

När det äntligen var vår tur att bli fotade gick det så fort! Vi var max inne där i 20 minuter men det var 20 otroligt roliga minuterar. Efter det fick vi vänta i kanske en 30 minuter igen för att de skulle få in bilderna på datorn. Då hade Anna och mamma kommit tillbaka efter sin tur på stan. Bilderna blev väldigt fina och jag blev så otroligt förvånad över hur jag såg ut! Riktigt roligt att se att alla dagarna på gymmet har fått sin belöning! Måste säga att bilderna var väldigt dyra dock!

När vi lämnade Skrapan tittade vi efter något att äta. Jag och Mina fick äta mat från McDonalds i bilen medans. Anna körde hemåt. Mamma sov då och då i bilen och jag, Anna och Mina pratade under tiden.

Nu tänkte jag visa de bilderna jag är mest nöjd över! Vill också säga att det var en kul upplevelse och jag tror jag skulle göra om det om jag fick chansen igen.








Kommentarer
Postat av: Anna

Snygging! :)

2011-01-11 @ 19:40:40
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0