I got lost!

Idag tog jag min första egna biltur! Målet var ACDA (som är en stor mataffär,typ som MAXI). Närmaste ACDA ligger i Highbridge och det är ungefär 8-10 km bort. Trodde det var längre men kollade upp det och jag blev positivt överraskad när jag såg att det är ungefär samma avstånd som till stallet hemma i Borlänge. Det betyder att jag kanske kan ta cykeln dit istället från och med nu :) Mycket bättre för då sparar jag kanske lite pengar på det och så får jag träning!
 
Innan jag flyttade tänkte jag faktiskt inte på alla kostnader som blir av att bo "själv". För det fanns plötsligt inget raklödder i duschen eller tandkräm bredvid tandborsten. Så idag var uppgiften att åka och köpa hygienartiklar. Så jag frågade Annika om vägen till ACDA och hon visade på en karta de har. Tyvärr har inte familjen en GPS som jag kan använda så karta får helt enkelt fungera. Annika förklarade att det finns två vägar att ta och jag visste att jag hade åkt tillsammans med Gergoe på en av dem, men Annika föreslog att jag skulle ta en annan väg för att det förmodligen var enklare. 
 
När jag satte mig i bilen hade jag bestämt mig för att jag skulle ta Annikas väg. Men när jag kommer in till Highbridge upptäcker jag att jag faktiskt tagit den vägen jag åkte med Gergoe. Tänkte väl att det inte gjorde så mycket så jag stannade på ACDA och handlade det jag skulle ha. Men när jag skulle hem hade jag ingen aning om vilket håll jag skulle ta. Jag var helt borta. Hur lyckas man med det egentligen! Man borde ju alltid kunna hitta hem!
 
Så efter att ha cirkulerat runt i några rondeller återvände jag till ACDA och som tur var så gick en kundvagnsdragare gående precis när jag parkerat. Jag frågade honom efter vägen och han jamade på om både höger och vänster, pubbar och byar. Hängde självklart inte riktigt med! Men lilla Emmy ville inte verka dum.. nej nej, hon sätter sig hellre i bilen igen och kör runt lite till! Hängde med på att han sa att jag skulle ta höger i första rondellen och över bron så det gick bra men sen fick jag mer eller mindre klara mig på egen hand igen. Men den här gången gick det faktiskt bra! Istället för att fanatiskt kolla efter vägskyltar med BLACKFORD på (som jag gjorde första gången jag försökte ta mig hem igen) så började jag även kolla efter MAC och WEDMORE och nog fanns det en skylt där det stod WEDMORE och MAC men f*n inte BLACKFORD... Aja hem kom jag tillslut i alla fall och jag tror faktiskt att jag tog den vägen Annika föreslog på tillbakavägen ;)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Been there, done that ;)

2012-08-29 @ 09:32:12
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: Emma Andersson

Oh, låter som mig. Jag har jättedåligt lokalsinne, även hemma i blge ;)

2012-08-31 @ 14:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0