Allt och lite till!

Vilken vecka det har varit!

 

Elsa fick lunginflammation förra veckan och fick stanna på sjukhus i Bristol i 5 dagar. Nu är det mycket bättre med henne men hon är fortfarande hemma från skolan. George och Annika pendlade mest mellan jobb och att sitta hos Elsa på sjukhus så jag och Georges föräldrar, Vicky och Martin, skötte de andra barnen, huset och djuren onsdag till söndag. Dessutom hade Frida en stor ponnyclubtävling i Exeter på lördagen så det skulle förberedas till det. Jag och Vicky försökte planera så gott det bara gick och jag är så stolt över att vi kom iväg när vi skulle för det var bra stressigt där ett tag eftersom vi inte åkte själva med vår transport utan tillsammans med en annan ponnyclubmedlem och dens häst. Belöningen för all stress och jäkt kom när man fick se Frida rida Summer och se hur kul hon tyckte det var att tävla. Att Fridas lag sedan vann var ju grädden på moset! Men vi kunde faktiskt ha struntat i att tvätta Summer för uppvärmningsbanan var så lerig ändå att hon var supersmutsig redan innan hon började tävla. Vicky och jag jämrade oss lite och skrattade en hel del över det.

 

 
Summer innan hon blev framriden och därmed smutsig
 

Trotts Elsas sjukhusvistelse måste föreställningen fortsätta och jag är jättestolt över mig själv, Vicky och Martin för att vi fick det att flyta på så bra trotts att det var ovist hur dagarna skulle se ut eftersom det var väldigt ovist huruvida Elsa skulle vara kvar på sjukhus eller ej. Varken jag eller Vicky och Martin visste vad som stod på schemat heller för helgen. För först handlade det bara om att Elsa skulle stanna en natt. Sedan sa läkarna 48 timmar sedan ytterligare 48 timmar o.s.v. Men vi hann med Fridas bal, låta Rufus gå på kalas, Rufus fotboll, Fridas tävling m.m. precis som det skulle. Tycker det är så roligt också att tänka att barnen har själva ingen aning om hur mycket planering och fixande det tar att få ihop vissa saker. Barn är så lyckligt ovetande om problem som uppstår.

 

Jag är riktigt glad över att Elsa är hemma igen. Jag var bra orolig där ett tag för henne. Idag när hon var hemma med mig var hon nästan helt tillbaka till sitt normala jag. Härliga Elsa, du är för sött!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0