London

Okej, mycket har hänt denna helg. Ny månad, vandrat i många olika städer och så får vi ju inte glömma att det är första advent!

 

 

 

Fredagen spenderade vi på Oxford Street och Piccadilly Circus i centrala London. Sedan åkte vi vidare till Surbiton där Tamsins föräldrar bor. Lidy och Rex (som de heter) var jättesnälla! För snälla! Jag visste liksom inte vart jag skulle ta vägen för att de var så snälla. Jag ville ju genast ge dem något tillbaka genom att hjälpa till med något men det går ju inte. De bjöd på Shepards Pie som var perfekt och någon efterrätt med mandelmassa, bär, vanlijsås/grädde och nötter. Den var också väldigt god förutom mandelmassan som jag dock inte så förtjust i. Sängarna kunde inte heller ha varit bättre. Sassia sa att de var jätteblöta. Jag kunde inte riktigt förstå vad hon menade för när jag kände på dem var de inte alls blöta. Men då förstod hon att det måste betyda något annat på svenska. För henne betyder blöt –mjuk. Det är en av nackdelarna med likheterna i våra språk. Saker kan heta lika men betyda olika. Underhållande är det i alla fall!

 

 
 

Efter en god natt i en blöt säng så åkte vi in till London igen. Denna gång åkte vi först till Harrods och sedan till Camden Town. Trivs så sjukt bra i Camden!

 

 
 
 
 
 

Efter att ha vandrat runt där i några timmar åkte vi vidare till Big Ben och London Eye. Jag har varit i London två gånger tidigare men aldrig har jag sett Big Ben eller London Eye. Det är inte så viktigt för mig att se saker som normalt lockar turister. Jag är mer intresserad av att se saker som är vanligt och normalt i den engelska kulturen men eftersom jag nu bor i England ser jag mycket av den delen så varför inte ta tillfället i akt och bli en vanlig hederlig turist som vill se Big Ben! Efter det var klockan så pass mycket att det var dags att återvända till Surbiton. Där bjöd Lidy på någon kycklingrätt med ris och till efterrätt blev det pannkakor med hemgjort äppelmos. Rex berättade också om att han brukar kolla på en dansk serie varje lördag som sänds i Englands BBCfour. Serien heter The Killing. Så han bjöd in oss till att se avsnittet med honom. Det gick bra i en halvtimme sedan började tröttheten falla in så vi sa god natt och gick och la oss i våra blöta sängar.

 

 

 

Idag åkte vi inte in till London igen utan Lidy och Rex frågade oss om vi ville bli guidade runt i området där de bor. Eftersom jag gärna vill se saker som inte är ”normala” tuirstsaker så tyckte jag att det var en jättebra idé. Så idag har vi sett Hampton Court (okej då, det är väl en normal turistsak att se) och även shoppat runt i Kingston.

 

Sammanfattningsvis kan jag säga att den här helgen har varit underbar! Tack Lidy och Rex för eran gästvänlighet!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh, vad kul :D :D

2012-12-03 @ 13:50:49
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0