Riktigt goda nyheter!

För ungefär en och en halv månad sedan skickade jag ett mail till Charlotte (fodervärdsansvarig på Norr Amsbergs Ridklubb) om att eventuellt få rida Cassie någon/några gång/gånger när jag kommer hem över jul. Hon svarade mig då att hon skulle höra med Rebecka (som är fodervärd på Cassie nu) om det kunde gå för sig. Jag försökte att inte bygga upp allt för stora förhoppningar för jag vet själv att om jag hade varit fodervärd så skulle inte jag ville ge bort min häst till någon annan. Men i mitt hjärta hoppades jag innerligt att Rebecka skulle gå med på det.

 

Charlotte skrev till mig att hade jag inte hört från henne inom två veckor så skulle jag påminna henne. Två veckor gick och jag påminde henne precis när tvåveckorsstrecket passerat. Hon svarade mig inte och jag väntade ännu två veckor och skickade sedan ett till mail för att påminna henne. Fortfarande inget svar. Då började jag bli frustrerad. Men jag ville inte minska mina chanser att få tid med Cassie så jag väntade tålmodigt i två veckor till. Precis när jag skulle skicka iväg ett mail till Charlotte för att åter igen påminna henne så får jag ett meddelande som lyder som följer:

 

Pratar med Rebecka nu och det är helt ok med Cassiopeia. Ni får göra upp sins emellan hur ni gör med dagar. Jag gör iordning ett medryttar avtal på dig som vikarie eller hur jag skriver

 

Jag fick direkt tårar i ögonen. Jag kommer att återförenas med min älskade gumma! Snart också!!! Självklart kunde jag inte hålla tassarna borta från att snabbt skicka iväg ett facebookmeddelande till Rebecka om att göra upp om vilka dagar jag ska ta Cassie. Tror jag skrev tack minst 5 gånger i samma meddelande. Nu längtar jag så att jag nästan spricker! Jag saknar henne så mycket.

 

Snart får jag svinga mig upp på din rygg igen och galoppera runt berget med dig i full fart!

Kommentarer
Postat av: Sara

Va kul Emmy! :D

Svar: Ja verkligen! :D Hoppas din polle är bra tills dess :)
Emmy Holm

2012-11-20 @ 16:03:33
URL: http://cclarstroom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0