A Cold In England

Elsa var första man att bli sjuk i familjen. Hon började hosta och snörvla för ungefär en vecka sedan. Jag blev genast lite nervös över att jag skulle bli smittad men dagarna gick och jag kände ingenting i varken hals eller näsa. Elsa mådde dock inte så bra så hon stannade hemma från skolan i måndags och vi lekte, såg en film och hade kul tillsammans och jag kände inte av någonting. Men dagen efter att Elsa hade varit hemma och jag skulle lämna av Elsa och Rufus på skolan så råkade Elsa hosta rakt på mig. Jag hade tyvärr just då en öppen mun.. Det kändes som jag var med i ett avsnitt av Dr House och man får se händelseförloppet med hur bakterierna sprids i kroppen.  Jag kunde känna varenda bakteriecell attackera min hals.

 

I några dagar hade jag bara ont i halsen men på torsdagen började näsan irriteras också. Natten till fredagen var ett rent helvete. Kunde inte andas så kunde inte sova. Hade planer att jag skulle åka till Bristol med Sassia men det blev ju inte av. Har ockuperat mig i mitt rum i två dagar med näsdukar, te och nässprej så förhoppningsvis försvinner min förkylning snart! Under tiden får jag gosa ned mig och se på filmer, tvserier, läsa lite ur min bok Modelland och bara ta det lugnt vilket också kan vara riktigt skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0